Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

Podsumowanie konferencji „Różnice edukacyjne a płeć uczniów”

Podsumowanie konferencji „Różnice edukacyjne a płeć uczniów”

Wydarzenie zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zgromadziło ekspertów, którzy omówili różne aspekty różnic w uczeniu się między dziewczynkami i chłopcami. Zapraszamy do zapoznania się z...

Konferencja IBE: Różnice edukacyjne a płeć uczniów

Konferencja IBE: Różnice edukacyjne a płeć uczniów

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję, która podejmie temat różnic edukacyjnych w Polsce w kontekście płci uczniów. W programie przewidziano zarówno prelekcje ekspertów, jak i panel dyskusyjny. Zapraszamy!
„O Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji – nie tylko w kontekście rozwoju i technologii” – podsumowanie konferencji

„O Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji – nie tylko w kontekście rozwoju i technologii” – podsumowanie konferencji

15 maja 2024 r. odbyła się konferencja “O Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji – nie tylko w kontekście rozwoju i technologii”, współorganizowana przez Instytut Badań Edukacyjnych i Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Wydarzenie było...

Podsumowanie IMPACT’24 w Poznaniu

Podsumowanie IMPACT’24 w Poznaniu

Za nami IMPACT’24, czyli największe wydarzenie technologiczno-gospodarcze w Europie Środkowo-Wschodniej. 2 dni, 9 interaktywnych scen, 23 ścieżki tematyczne i dziesiątki wybitnych speakerów. Instytut Badań Edukacyjnych, który był...

Dział badania- znak graficzny

tomasz gajderowiczjest doświadczonym naukowcem w krajowych i międzynarodowych projektach. Związany jest z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, kształcił się również za granicą, między innymi na Uniwersytecie w Glasgow. Jego znaczący dorobek badawczy został doceniony, czego efektem jest wiele prestiżowych wyróżnień i nagród, w tym Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, Stypendium Dekaban-Liddl, Stypendium „Doktoraty dla Mazowsza II” oraz Stypendium START Fundacji Nauki Polskiej. Tomasz Gajderowicz jest ponadto praktykiem kształcenia, regularnie nagradzanym przez Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za wybitne osiągnięcia dydaktyczne. Jego pasją jest propagowanie metod nauczania opartych na badaniach – w tym obszarze przeprowadził setki szkoleń dla nauczycieli oraz gościnnych wykładów dla instytucji zagranicznych.

Jako dyrektor ds. badań w Fundacji Evidence Institute zajmował się analizą danych z międzynarodowych badań (PISA, TIMSS, PIRLS) oraz doradzał w obszarze polityki edukacyjnej rządom i instytucjom międzynarodowym, w tym m.in. Bankowi Światowemu, UNESCO, ETEC oraz Komisji Europejskiej.

W swoich badaniach specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy motywacji i wyborów w kształceniu i pracy zawodowej. Jego publikacje obejmują innowacyjne rozwiązania metodologiczne dotyczące badania kapitału ludzkiego w gospodarce (szczególnie zielonej i cyfrowej), łącząc sektor edukacji z rynkiem pracy.

Poza swoją pasją do edukacji, Tomasz Gajderowicz jest również pilotem samolotowym i miłośnikiem nurkowania.